16 Kasım 2007 Cuma

yolcuya zerre kadar hitap etmeyen magirus minibüs - bildiğin minibüs

minibüs tarihi ile ilgili birşeyler bakıyordum internette, bir forumda şu yazıyı buldum. neden o kadar yüksek ve şekilsiz olduğunu bir nebze anliyoruz bu yazıyla.

M. Ali Sade yazmis;

"Magirus minibüsü Türkiye'ye has bir minibüstür.Bizden başka bir ülkede böyle bir araba görme şansınız yoktur.Mal sahibine ve şoföre hitab eder.Bu yönden bakınca da çok iyi bir minibüstür.

Bence en önemli özelliği uzun yıllar aynı kasa dizaynını aynen muhafaza ederek mal sahibini zora sokmamasıdır.Toplanıp yeni modele dönüştürülmesi de çok kolaydır. Bir başka özelliği ise sağlamlığı ve dayanıklılılğıdır.

Hava soğutmalı oluşu,yakıttaki cimriliği,yedek parçasının bolluğu,tamircisinin ve yan sanayii malzemelerinin bol bulunuşu hep artı puanlarıdır.

İşin özü Magirus minibüsü yolcuya zerre kadar hitap etmez.Isınması sorundur.İnip binmesi zordur. Oturduğun zaman bile iç dizaynı iyi değildir.Çamurluk çıkıntıları ,şoförün arkasına dolaşan vites kolu, anlamsız basamakların hepsi birer tasarım rezaletidir.

Mesela yukarıdaki arkadaşımızın bahsettiği ve hatta övdüğü VW Volt tipinde araçlarla minibüsçülük yapmak demek farenin giremediği deliğe girmek için kuyruğuna bal kabağı bağlamasına benzer bir davranıştır. Parçası aşırı pahalı,servise bağımlı ve çok nazik ve narin olan bu tür minibüslerin para kazandırması mümkün değildir.Ford Transit de bu kategoriye alınabilir mi derseniz kısmen alınabilir derim. Minibüs taşımacılığına devlet müsaade ettiği müddetçe yapılmasına karşı değilim.Ama Bursa'da olduğu gibi bu ilkel taşımacılığı yavaş yavaş tarihin derinliklerine gömüp otobüse dönüş yapmakta da fayda var derim. Herkese selamlar..."





son model magirus minibüs fotoğrafı buradan.

Hiç yorum yok: